In het nieuws

Never waste a good crisis…
Communicatieproducten in coronatijd
Op korte termijn vormen organisaties zich in tijden van corona om tot digitale hubs. Ze schakelen niet zelden een versnelling hoger om klanten te blijven servicen. Ze komen creatiever en flexibeler dan ooit uit de hoek. En dit biedt uiteraard opportuniteiten. Jungle sprong ook op die kar en werd vermeld in het artikel van Howest Communicatiemanagement.

Ondernemen tijdens corona
Tisvanier.be is een initiatief gestart door een aantal vrijwilligers binnen Hangar K. In deze moeilijke tijden kan iedereen een duwtje in de rug gebruiken, tisvanier.be biedt lokale ondernemers digitale ruimte om hen zo extra visibiliteit te geven. Het platform is reeds in gebruik door tiental handelaars en horecazaken, maar heeft voldoende ruimte om alle zelfstandigen uit de Kortrijkse regio, met of zonder webshop, te connecteren met (potentiële) consumenten.

Willy (86) dankt Quickie voor zoektocht naar verloren liefde: “Alles gedaan wat we konden”
De Menenaar schreef een brief naar Quickie met de vraag om mee naar een dame te zoeken die Willy op 3 november 2018 op de trein van Antwerpen naar Poperinge ontmoette. Het was een ‘coup de foudre’, zeker voor Willy. Maar de leraar op rust was zo overdonderd, dat hij haar contactgegevens vergat te vragen, toen ze in Kortrijk van de trein stapte. Willy deed zijn romantische verhaal op valentijn bij HLN SOS, kwam enkele keren op VTM zoals in Beste Kijkers van Nathalie Meskens en haalde zelfs Radio 2 in Nederland. Zonder succes. Van Quickenborne zelf organiseerde een zoektocht via Team Burgemeester en sociale media, met de hulp van Anjo Wychuyse van Jungle Creative Consulting.

Aaron van Kamp Waes lanceert paaskamp met BV-gastoptredens voor in uw kot: “Ouders schreeuwen om ideeën, wij gaan die leveren”
Het verwerken van de opdrachten in video’s gebeurt met hulp van Anjo Wychuyse van Jungle Creative Consulting. “We laten een berg aan tips en creativiteit op de mensen los”, vertelt Aaron. “Er zitten circus gerelateerde zaken bij, zoals hoe kinderen zelf circusmateriaal kunnen maken. We leren hen ook blaaspijpen maken en hoe ze er mee moeten schieten. We leren hen sjorren en kunstwerkjes maken natuurelementen. We leren hen hoe ze met allerlei spullen een alternatief parcours van dominosteentjes bouwen, enzovoort. De ouders hoeven niet te helpen. De opdrachten zijn zo opgesteld, dat de kinderen het alleen kunnen. Het voordeel is dat we zo àlle kinderen kunnen bereiken nu, ook diegene die te ver wonen om fysiek een paaskamp te volgen bij Avanco.”
BEKIJK HIER HET VOLLEDIGE ARTIKEL

Hangar K haalt jonge ondernemers naar Rijselsestraat: “K-orner opent er in maart in vroegere In Den Beer”
Hangar K, gehuisvest op het Mandelaplein, slaat de vleugels uit om jonge ondernemers meer ademruimte te geven. Hangar K breidt met het project K-orner naar de vroegere winkel In Den Beer uit. Ondernemers zoals Bild, HackYourJeans, Trompet en Emiel nemen in maart hun intrek in K-orner op de hoek van de Rijselsestraat en Persijnstraat. Later wordt ook het aanpalende Textielhuis ingepalmd, waar de socialistische vakbond ABVV het huis tegen september 2020 verlaat.